Friday, November 12, 2010

GPS

haritu malam..
or yesterday malam..
hmm.. x ingat..
otak bercelaru,
dengan hari tunggang langgang..
waktu tidor tak menentu,
tidor sampai tergolek terkangkang..

haa.. ni..
haritu, g the curve..
dr rumah, fetch member kat uia..
then terus gerak ke the curve..
kat sana meet another friend..
then pergi counter wayang..
igt nak tgk cerita,
tp, another friend x smp lagi..
dan movie yg paling lewat,
adalah setengah jam utk dia smp ke the curve,
di mana ia adalah suatu kemungkinan yg tak munkin..
maka, movie=cancel..

oleh itu, kami lapar,
g makan kat ThaiExpress..
kali kedua makan disitu..
ya betul.. harga yang menakjubkan..
masing2 mengidam, xleh wat apa lah..
makan makan makan,
borak borak borak,
another friend sampai..
x lama lepas tu ingat nak tgk wayang jugak..
tp kat one utama..
then, off we went to one utama..

sampai sana,
jam pukul 11 malam..
g counter wayang,
sume dah close..
maka, movie canceled..
pastu x tau nak wat ape dah..
balik la..
another friend, her bf came fetch her..
then another 2 people with me..
perlu dihantar ke serdang..
oleh sebab aku tidak tahu jalan dr OU ke serdang,
aku keluarkan gps nokia n97 ku ni..
memang bajet technology sangat la..

before bergerak tu,
aku pon set la destination..
aku search nama SERDANG..
pastu keluarlah senarai nama2 tmpt SERDANG..
aku amik la yang atas skali, SERDANG BHARU..
5 saat lepas tu, GPS tu tunjukkan la route ke destinasi..

lalala~
kami dengan senang hati follow je suara mamat GPS tuh..
lalalal~
tanpa ragu2 segala simpang yang diberitahu kami lalui..
lalala~
tanpa diduga duga, tol dihadapan..
ingat kene bayar, rupanya dapat tiket..
tgk kat tiket, ada besar2 tulis PLUS!
ok xpe la rasa GPS ni nak bawak ikot jalan senang kot..
lalala~
mamat GPS pon guide la lepas tol belok kiri and then terus je..
lalal~
waktu tu malam yang gelap..
pukul 12 lebih..
tiba2......
nampak signboard..
bila nampak signboard aku dah start ngeri..
lain macam dah rasa..
tgk GPS, dah betul dah still on the route..
tp...
kenape... signboardnye mcm lain mcm je..
kat signboard tulis, RAWANG, BUKIT BERUNTUNG, BUKIT KY HITAM!
maknenye, we were heading NORTH!!
memang tension gle dah time tuh!

dgn serta merta,
i grabbed my GPS, and tgk dia punya details..
like HELL!! rupanya.. rupanya..
SERDANG BHARU yang dia tgh lead adalah di GEORGETOWN!!!
what the hell freak stupid dimwit silly me!!
aggghhh..
tension!
bende mcm ni pon blh silap!!
last2, pusing kat exit rawang and u-turned balik g kl..
damn shit.. jauh gle..
dr situ ke serdang mmg jauh!
berjam2 aku drive..
ikot highway jugak!!
aggghhhhhh...
siap lalu highway ELIT shah alam..
wtf..
nak g serdang lalu ELIT shah alam??
guna ELIT tuh pergh sumpah jauh gile!!
dah lah lepas hantar dorang mmg plan nak g shah alam..
on the way ke serdang dah lalu shah alam..
mmg tau la kan perasaan mcm mana..
nak je drop dorang kat shah alam soh balik sendiri..
hahahaha
dr ELIT shah alam ke serdang tu aku rasa mcm sejam drive..

(sigh) lepas beberapa jam dan lalu lagi sebijik tol,
sampai lah kami ke serdang..
dr serdang tuh aku drive semula ke shah alam..
tp x lalu ELIT yg gedabak jauh tuh..
aku lalu KESAS.. by using GPS! LOL!!
guna KESAS, setengah jam TEPAT dah sampai shah alam!!
heaven gle sampai shah alam..

kat shah alam, kol 1.30 pagi..!
terus g lepak kat khulafa bistro (sejenis mamak)..
pastu dlm kol 2 pagi, g karoke kat Bintang..
lalala sorang 5 lagu darab 4 orang = 20 lagu..
20 lagu nak sampai kol 3 lebih pagi terpekik terlolong...

pastu lepak minum kat Bintang Sidewalk kejap..
kat situ tgh2 pagi buta mcm tu,
tak sah kalau x nampak bapok!
sialan.. shah alam pon bapok bersepah..
nak je terajang... x sedar diri..

kemudian, dah ngantok bagai, g balik flat anggerik..
ada abushah sama dengan mumtaz skali..
dalam kol 4 pagi tgk cite piranha (part last2)..
pastu tgk cite paranormal activity 2 kol 5 pagi..
oleh sbb aku TERamat mengantuk..
aku tgk sambil kejap tertido, kejap terjaga..
-.-'' hahah abushah dah ngelat awal2 kate nak bla putrajaya..
kol 5 pagi balik putrajaya.. alasan takot tgk cite hantu..
wakakakaka
oleh sbb aku ngantuk, aku tak tgk cite tu smp habis..
at the end, aku tido sampai kol 11 pagi..

kol 11, bangun2, cuci muka sikit..
drive balik KL..
without GPS..
tchh.. balik KL dr shah alam pakai GPS baik xyah hidup..
hahah

petang tu,
on9 kejap..
ngantuk amat sangat...
tido sekejap..

malam tu,
bosan amat sgt..
bukak tv..
tertengok channel E..
pasal holywood stories, Christina Aguilera..
aku pon layankan aje..
mane tak nye, bukak astro movies HBO STAR etc,
sume 90's punya movies..
sucks!

-.-''

makanya disini nak katakan,
NEVER 100% RELY ON YOUR GPS!

2 comments: