Monday, September 24, 2012

Saman

sebelum majlis konvokesyen bulan 11 atau 12 ni,
uitm suruh clearkan hutang piutang kat depa..
aku pun check la ada hutang ke tak..
rupanya ada.....
jumlah RM200..
dan aku mcm what the puck!
apahal mahal sangat.. dia tulis saman lalu lintas..
ingat punya ingat aku memang x ingat bila..
aku pun call lah diorang..
pastu dia pun bgtau la bila aku kena..
2 kali kena saman lalu lintas..
yg first sebab takde sticker..
yg second sebab parking kat tepi jalan..
okay aku pun dah ingat lah balik bila.. lolz..
tapi still what the whaatt lah 1 saman bernilai seratus!!
dulu aku kena saman parking MBSA x sampai 50!
tp walaupun 2 saman 200, tp dia kata kompaun dikenakan 100 je..
so kene bayar 100 je.. aku tanya la dia blh kurang lagi tak..
dia tak bagi.. aku pun redha je la..
tp tetap 100 weh!!
mana aku nk curik duit nih.. dh la kerja xde..
100 boleh beli mcm2 kot yg boleh memuaskan hidup aku..
haritu dah mintak ayah duit bayar duit streamyx rumah sewa...
pastu nk mintak lagi 100 pasal saman uitm..
ahh demmit la you.. dh habis belajar pun kena susah lagi..
memang wajib kena bayar sebab nak konvo kan.. lolz..
xpe la nnt aku bayar la..
pastu lagi requirement utk konvo, kene submit sijil MUET
dan sesungguhnya slip MUET aku dah hilang ntah ke mana..
aku x cari pun.. tgk dalam folder sijil xde, sah la hilang..
kena buat slip tu kat kementerian peperiksaan..
haigoooo malas gila............
sapa nk teman........

No comments:

Post a Comment