Thursday, July 29, 2010

Tonight

because of tonight family event, here I am.. kat rumah.. nasib baik kelas habis jam 4.00 petang boleh lah berangkat ke KL dgn lebih awal tanpa mengharungi sessak sessak napas di atas jalan lebuh beraya berkutu-kutuan itu.. lepas habis kelas teros gerak batu 3 pack2 sedikit barangan kemperluan harian sebab desas desus gedebak gedebuk mengatakan yg kelas esok langsung mmg batal.. hmm ntah berapa tepat kesahihan gossip tersebut.. kita sama2 nantikan gossip hangat dr kelas rep melalui pesanan ringkas beliau esok..

ok menceritakan kisah akan datang yaitu pada malam ini.. sebab aku pulang sembernarnyer adelah kerana kakak aku menelepon suruh balik untuk menyertai dinner makan malam bersama-sama keluarga handai.. iya lah, mereka yang ajak sudah tentu mereka yang belanja.. katanya makan steamboat di bukan di atas boat tapi di johny's jusco keramat ni sahaje.. motif sebenar event ini yang membuatkan mereka beriya iya mengajak aku pulang yg aku dapati begitu luar biasa adalah kerana faktor penyambutan hari jadi ayah ku yang ke 55 thn ini.. tarikh lahirnya yang sembenar adalah pada 22 julai yang lepas. atas kerana belum gaji keluar, mereka memandatkan tarikh hari ini sebagai tarikh keramat. maksud ku adalah tarikh ke keramat jusco tersebut.

makanya, begitulah ceritanya.. tambahan lagi satu, hadiah hari jadi yg aku bawakan utk bapakku-pulang-dr-kota itu adalah sebuah kereta yang rosak door locknya bersama kesan2 calaran pada kereta.... :( sorry dad.. sungguh bertuah anak mu ini ya........ aku kesal dengan apa yang terjadi terhadap kereta kesayangan beliau yang telah memberikan amanah kepada ku utk membawanya sebagai kenderaan tetap untuk ke kuliah hari harian.. tp itulah, semester di shah alam ini lah yang paling durjana sekali yang terjadi pada kerete tersebut. walhal, sewaktu di perak semuanya licin dan cantik keretanya... sob sob.. sorry abah.. selamat belated hari jadi ya abah.. walopon aku x pernah panggil ayah 'abah', tapi halal ya bah. :D

The not-so-whole Family

Introducing, The Abah

No comments:

Post a Comment