Tuesday, July 27, 2010

Water

Apparently, kat rumah nih air masak sudah kehabisan since water heater rosak. Even so, every morning before I go to class aku membeli sebotol drinking water dr kedai kat bawah rumah ni.. bagus jugak la hari2 minum plain water boleh cuci hempedu yg koto dgn air2 manis.. dan juga blh hilangkan rasa lapa di waktu pagi..

Lepas seminggu 'berpuasa' daripada berendam dalam swimming pool depan rumah ni, aku kembali beraksi pada minggu ni.. entah kenape minggu lepas xde mood langsung nak buat apa2 aktiviti.. start semalam aku start semula mandi swimming pool.. menyelam dan menyelam.. oh.. tenangnya rasa..

Berkata tentang air, aku rasa, elemen yg paling sesuai dengan aku ialah air.. bila duduk dalam air, aku rasa tenang sekali.. rasa mcm bersatu dgn air.. dari kecik aku mmg dibesarkan dengan air, especially air laut.. memang itulah rutin family dulu2.. favorite spot mandi kat PD, pangkor, langkawi.. sekarang swimming pool je lah..

Buat masa sekarang ni, aku suka air.. bukan sekarang je.. dr dulu.. aku suka berenang.. itu lah, snokelling pun tak pernah.. memalukan betul.. kalau lah dpt peluang snorkelling pun kira ok lah.. kat redang ke, kapas ke, perhentian ke.. uhh.. syoknyee.. lagi syok kalau dpt scuba dalam air laut warna biru kehijauan bersama nemo-nemo and my favorite dolphins dengan terumbu karang....... aahhhhhh.. mimpi saje lah........

Kenape aku kata elemen aku ialah air.. kerana ikut suka hati lah.. air, kadang2 dia tenang. kadang2 dia bergelora. kadang2 dia tersejat. kadang2 dia terkondensasi.. tambahan pula hampir keseluruhan badan kita adalah mengandungi air.. Aku? sama lah.. kadang2 tenang. kadang2 sewel. kadang2 bengang. kadang2 bongong.. dengan mudah dia berubah2.. bak kata orang putih, swing-swing sway mood.. nak kate tolol tu tak la.. cuma macam tu la.. tolol kan..

To Ocean With Love

2 comments:

  1. "aku kembali beraksi" <---- ayat paling tak boleh blah.

    ReplyDelete
  2. haha kate buat aksi dlm air mesti la kene tulis kembali beraksi.. hehe

    ReplyDelete