Thursday, June 3, 2010

Haih

ni ada lagi satu cerita lawak walopon kurang lawak.. hmmm tp masalahnye mcm mana nak start.. errmmmmm.. susah jugak ek nak kasi mukadimah..





ok aku tau. xyah mukadimah lah senang cite.. mcm ni.. aku tiap kali cuti semester, aku memang tolong ayahanda di pasar.. kat pasar tu, customer ramai la kawan2 bapak aku. ada makcik la. ada pakcik la.. dan sape2 je la yg jadi customer harian..

dan ceritenye yg nak diceritenye ialah, eh tp kejap.. bukan aku baru lepas buat mukadimah ke tadi? hmm halal lah. haaaa.. ceritenye, tiap kali aku keje kat pasar tu, tiap kali tu lah orang byk tanya kat aku, lagi2 mcm dulu cuti waktu hujung tahun stock budak skola semua cuti kan.. dorang pon tanya aku, "CUTI SEKOLAH KER?" "TINGKATAN BERAPA DAH?" aku dah..... "errr.. tak CUTI SEM!" "UiTM!".. kalau sorang dua tanya xpe.. kalau dah ramai tanye nak cite ape? hahaha

ingatkan waktu semester break dulu je tanya.. rupa-rupanya, baru2 ni pon ada jugak tanya, "TINGKATAN BERAPA" waktu aku berumur 21 tahun!! arrhhh.. bile orang tanya mcm tu, aku jawab "umur 21 tahun dah xde skolah!" sambil muke senyum kambing. hiiihiiihiii.. persoalannya, muda SANGAT ke aku nih?? aaaaahh.. hairan aku dibuatnye..

pastu tadi pulak, kawan bapak aku jugak. tp xde la tua mana pon.. waktu kemas kedai tu, dia datang la borak2 ngan kawan dia yakni 'kawan sekerja' aku.. hahah bukan lah kawan sekerja sangat, tp bapak aku punya pekerja la senang sket cite.. pastu sambil2 tu borak jugak ngan aku.. pastu die suruh aku jadi penyanyi.. dia kata "kau ni rupa dah ada, jadi penyanyi la masuk AF9 xyah keje pasar.." hahahha aku gelak dalam hati.. aku kate ah suare x sedap nak nyanyi ape nye.. pastu die pon kasi petua nak suara sedap! x sempat nak habiskan petua, bini dia dah sampai.. dia pon pulang.. x sempat nak kasi petua sampai habis.. duh.. ruginye! hahahahhaha

alahmak aku dah lah suara x sedap, x reti menyanyi pulak tuh.. xde harapan lah.. kalau nak jadi populer pon, bukan artis la tp pelakon! agak agak boleh menang oscar? muahahahahha

No comments:

Post a Comment