Saturday, April 17, 2010

20 December 2007

1 2 3 4..
sape rajin, mari cepat.
3 4 5 6..
cepat bace, blog ke enam~

Memule nk ucap Slamat Arie Raye Eidil Adha
utk sume org yg sambut~ of corz la umat islam kan.
Uhuhu.. Mlm td td0 kol 3 pagi. Tolak bergolek-golek
atas katil tuh, aku lelap kol 3.30 k0t. Huh.
Mate mmg da ngantuk, tp otak xmo tdo!
byk je bende nk dibayangkan! aku pon x igt da ape bende
otak aku ni bayangkan mlm td! Sambil pasang lagu
drpd enset aku, aku pon dgr pastu tetibe ari da gelap~
yeay! aku da td0!!!!! tp seblom tu aku set jam kol 7 pagi
utk bgn g semayang raye...

tdo dan tdo dan tdo.. bapak aku kejot. pukol 7.40!
alarm dah snooze smp kol 7.50! huhu..
bapak aku kejot dan aku pon terjage lah.. aku pon duduk atas katil
sambil nk tunggu adeq aku abes mandi.
ARrrhhh! Ngantok gle!!!!!!!!!!!!!
tetibe dunia ni berpusing lak! erghh! kepale aku pening!!
ni kes x cukop tdo la nih!
'duuhh.. camne nk g semayang nih. nk g ke xnak nih?'
itulah monolog ku di dalam hati.
tanpe pikir panjang.. aku baring balek.. tutop mate..
pastu terlelap. tesedar balek kol 8.00..
aku try bangun, jalan masuk bilik..
Adeyhh! berpusing lagik bumi ini..
pastu aku tgk luar tingkap...
nampak orang jalan pakai baju melayu pegi surau!
ngan dgr takbir raya!
aku da pikir da.. camne nihhhh..
pening lak kepale aku nih.. kang tumbang lak tym semayang..
Aku jalan balek masuk bilik aku..
baring balek atas katil.. then, aku msg membe aku..
aku tanyer die.. g semayang x?
Lantas lepas tu aku lelap balek...
kendian terjage kol 8.20!!
check nset ade msg.. die tulis..
"G sat lagi la.. awal lagi~"
pastu aku teros g mandi..
kepale da kureng sket pusing2 nye..
tp... still ngantok!! huhuhu..
aku tgk bapak aku ngan adek aku da gerak g surau da..
mak aku tgh siap2 makanan..
aku pon teros mandi..
wuuhh.. lega badan! sedap betol mandi air sejuk nih!
badan rase segar..
tapi mmg xle nak ilangkan ngantok aku lar!
pastu siap2 pakai baju melayu..
songkok aku lak xde! tetinggal kt kampung tym raye arituhh..
aku pon selamber kluar ngan rambot serabai..
mcm org x mandi jekkkkk.. heyh.. aku da mandi yuupp..
pastu membe aku pon kuar umah seblom aku smp umah die.
dan kami pon g ke surau jalan kaki same2..
tetibe takbir raye da benti! huh.. da nak start semayang lah.!
tapi da nak sampai surau dah.. x heran laa..
masuk pintu gate tenampak kambing kt tepi..
tekejot akuu.. baru aku ingat.. ni raye korban laa!!!
pastu seblah kambing tu ade la lagi 2 3 ekor lembu..
aku xde la jakon sgt usha jek..

aku pon teros jalan masuk dlm surau..
nak masuk dlm surau.. da penuh..
org sume da berdiri nak semayang dah..
aku pon ape lagik.. selit2 la carik tmpt kosong..
NgeeEe~ Tym semayang, ade la sket2 otak berpusing.
haishh.. tahan je lah!
pas semayang dgr la khutbahhh...
haaa.. aku x tdo yer! aku dgr smp abes~

pas abes tuh jalan kaki balek umahh..
sesampai umah, masuk bilek, tuka baju, pkai suar pendek.
Pastu bukak laptop atas katel aku, check myspace.. log in ym..
saje nk tgk sape on9 di pagi2 raye nihh..
tym tu kol 9 lebeh la..
aku tgk xde sape pon..
hah! teros aku baring seblah laptop..
ape lagi.. TDO LAH!! mmg ngantok gle xleh thn!
sejenak kemudian kakak aku masuk..
die pon main la laptop..
aku pulak tgh baring nak tdo..
biar lah die.. aku nk tdo!
zZZzzZZz

tebangun kol 10 sumthing..
nampak pulak adek aku main laptop tepi katil aku..
duhh.. perot lapar! bangun sat tgk atas meja ada ape..
lame gak la aku tgkkk je makanan yg ade..
huh.. mcm.. bkn mknan aku jek nih..
ade nmpk nasik impit.. tapi x potong lagikk..
ahh.. tdo balek ah! mate ngantok lagi nih..
ZZzZZzZZZzz..

Pap!
aku terbangun!
huh.. jam kol 1.45 da!
tu mcm biase lar.. aku tdo kol 5 6 pagi..
pastu bgn kol 2 ptg.
uhuhu.. aku tgk adek aku main laptop lagik tepi katil..
aku bangun teros usha atas meja..
owh.. nasik impit da potong..
kuah kacang da hidang..
nyummy! makaann!!
makan makan makan makan..
masuk bilik balek.. main laptop.
surf internet lahh..
bkk myspace xde koment ape pon....
aku pon men la game!! game Element! besst!
tp x pena menang!! huhuhu..
tgh main.. tetibe shauky on9...
xabes lagik main.. aku pause sat..
aku pon chatting la ngan die..
smp kol 3ptg die nk bla g merantau satu mesiaa..
pastu aku smbung balek main game tadi..
mcm biase.. level 61 kalah!!! ciss!! how to win this game hah!
chi sin!!
pastu bkk balek myspace..
dan jelajah jelajah dlm myspace..
usha2 friends dlm friendlist aku..

sedang aku tekun..
aunty aku dr Setapak dtg! ngan family die...
wuhuuu.. pastu mkn mkn mkn mkn..
dorang ajak family aku g Petaling Jaya rumah aunty aku la..
2 org aunty aku dok sane.. uma pon dekat2 jek..
aku pon siap lar..
dan.. TING! aku da siap pakai baju jalan ngan jeans..
dgn muke mcm x mandi nye.. serta rambot berserabai....
huh.. malas nk kemas2!
tym tu da petang la..
aku ngan family aku naik kete..
aunty aku ngan family die naik kete dorang..

Lalalallaala..
agak2 sejam dalm kete, da sampai Petaling Jaya..
memule g umah makcik aku yg pertame..
makan makan makan makan..
pastu g umah makcik aku yg kedua..
makan makan makan makan...
pastu kol 8.45pm bapak aku ajak balek..
salam salam salam salam salam.
aku masuk la dlm kete..
duduk duduk duduk duduk..
da smp umah..
tgk jam kol 10 dah!!

masuk umah teros masuk bilek aku
dan bukak laptop!! dan log in mysace..
yeay! ade koment! ade picture koment!
koment ku dtgnya drpd Mira ngan Fatin!!
picture koment lak.. Jacky yg bagi!
die koment gamba yg dengan Mr Snowman tuhh..
heh.. hidong En Snow tu patah!!
klu nk tawu sape buat patah..
jawapan die..
JACKY laa!!!!!!!
mamat yg pakai baju ijau dlm gamba tuhhh..
hahahahhaa..
sian org2 yg len yg tangkap gambar kat situ lepas ktorang.
idong da cacat!! hahaha..
eheh.. lepas bace suume2 koment tuhh..
aku da bosan dah x tawu nak wat ape..
kendian rase mcm nk tulis blog..
dan aku pon tulis blog..
ermm.. blog ni la!!
aku start blog aku dgn pantun..

1 2 3 4..
sape rajin, mari cepat.
3 4 5 6..
cepat bace, blog ke enam~

pantun yg dtg tah dari mane..
alah.. korang da bace da kan..
yg kt atas tuuu.. xkan da x ingat kot!!
ye laa.. panjang berjela sungguh aku tulis yup..
smp x ingat da..
hah..
perasan x perasan, aku da tulis 6 blog termasuk yg ini..
uhuu.. semuanya ditulis ketika BOSAN!!
hehe..
harini aku x tawu lah nk tdo pukol brape..
kalo Nasroul ngan membe die on..
aku men la game ngan dorang dan td0 pon lmbt la jawabnye..
kalo tak.. still td0 lmbt gak!
kalo xde pape mlm ni.. rase2 nk tgk dvd anime aku bli aritu lah..
crite Soukou no Strain! x tawu lah bes ke x..
huhuhuhu..

argh!!!!!!!!!!!
10 saat sebentar tadii..
aku ternampak air A&W yg aku bli tadi..
x bukak lagik!!!!
aku pon capai lah!
dan aku pon pusing la die nye penutop depan laptop!!
ERgh!!!!!!!
shyT!!
terpancut air gas tuh!!!
cilaker!! basah aku!
katil aku pon basah!
seb baik x kene laptop!!
kalo x mati aku kene ngan kakak aku!!
heeeeeeeeee..
meleket cadar aku laa..
malas tol nak tukar!
heeeeeeeeeeeeeeee...
yg peliknye.. aku x goncang pon!
&%%$%^&^ btol!
huh..
kay lah..
nak tuka baju ngan suar!
ngan cadar!
k babai!
take caRE!

No comments:

Post a Comment