Monday, May 24, 2010

Darn

yerr today i was helping my father as he asked me to go to the pasar EARLY in the morning, 7am, when he saw i was slacking nothingtodoinfrontofthetelevision everyday, .. however mcm biasalah aku tidor pukul 2 pagi bangun pun nak kene 2 petang jugak lah.. haha tp tak aku x bangun pukul 2 petang. aku dah sedar pukul 6.30 as alarm dah berbunyi.. sambil diiringi bunyi riuh mak aku memarahi cucunye yg nakal sebelum hantarnya ke sekolah.. dah semua adik aku tgh mandi siap2 nak g skola, dan kakak2 aku siap2 nak g kerja, aku apa lagi, tidor lah semula sbb malas nak kaco dorang kang lambat lak g keje sehingga lah bapak aku call jam 8.00am..

2 missed call pada hotlink.. dan 1 missed call pada celcom dan pada panggilan ke dua pada celcom, aku tersedar dan menjawab panggilan tu.. bapak dah call suruh g pasar cepat.. aku pon.. "haa ye la nak g la nih".. pastu ayah tanya, "dah mandi belom".. aku jawab, "belom".. hahahah mmg kantoi la an.. die soh bangun.. dan cepatt.. muke ngantok sume bagai aku bangun dan mandi.. x sempat nak breakfast bapak aku dah sampai umah.. x jadi lah breakfast.. kang bising pulak dia.. aku pon terus gerak g pasar naik kete..

kat pasar tu... hmm.. mcm biasa, hari 1st aku mcm blurr.. kakakaka.. dan seperti biasa, pelbagai mcm calculation error aku lakukan.. otak masih lagi pada tahap bengapnakmampus.. ah lantaklah.. hari 1st utk hari panas badan.. esok lusa ok lah tuh otak aku akan dapat pick up.. ok i will.. sure.. i will.. errr.. hmmm yer.. hopefully.. kikikikiki.. orait, stay kat pasar sampai lah pukul 5.30pm.. beberapa jam seblom 5.30pm tu, macik pacik sume da tak ramai da beli sayur kat pasar. aku pon mcm bosangilebabi apalagi on9 facebook pakai phone.. desperate gile sampai aku mengeluarkan soalan di ruangan note facebook sendiri.. hahahhaha halal lah kan nasibb baik ada sambutan.. thnx everyone.. hahahha

haa.. yg ni pulak waktu pulang.. waktu nak pulang ke rumah ni lah reason kenapa aku letak title 'DARN' utk post ni.. hmmm.. aku dtg pasar naik kerete.. tp balik naik moto sbb bapak aku nak pakai kerete.. aku pon ok lah naik moto.. moto skuter Ego je.. bile start je enjin moto tu, try break.. oaikk brek belakang xde ah.. kene gune brek depan yg mcm jahanam ntah aku pon x paham kejap makan kejap x makan.. aku pon ok lah bawak je lah nak balik.. hari pon dah hujan renyai renyai...... .. . . .. .. ....

dan time on the way balik tu ah satu kejadian hampirhampirhampirhampirhampir memberi luka parah satu badan kat aku terjadi.. aku rasa xde ah bawak laju.. cume brek x makan je la.. ada laa time kat satu simpang yg kerete selalu buat 'u' turn kat depan stesen LRT setiawangse yg depan sket dari jejantas tu, ada satu kerete pekejadahharam main masuk je buat 'u turn'.. dah ah main masuk.. bile nampak aku die terus benti tgh2!!! maka kerete dia betul2 perpendicular ngan jalan raya! aku nak ke kanan takut die benti, nak ke kiri risau terus jalann.. aku gile gile tekan brek! nak mampus aku tekan brek belakang x makan makan.. tepakse gune brek depan yg 1000% risiko nak mampus tu tinggi bile bawak agaknaklaju.. bile tekan brek depan tuh tayar dah lari dah.. bunyi 'shhhreeekkkk' desis geseran antara tayar dan tar.. dari motor aku lah tuh.. handle pon lari jugak ar an.. kes xnak rempuh kerete tu aku lari g belah kiri.. handle pon dah terumbang ambingg... cemas je beb.. nasib baik jugaklah depan aku tuh xde kerete.. nasib agak baik jugak belah kiri aku xde kerete jugakk dan nasib teramat amat sangat baik lah boleh stabil balik moto tuhhh.... gile lancrit punye kerete.. bile dah stay je moto agak boleh jalan aku terus maju kehadapan.. toleh kebelakang sambil menggeleng geleng kepala.. kete yg kaku TGH TGH JALAN tu pon berjalan.. ingat nak angkat tangan tunjuk 'fck' tp xyah ah.. aku bukannye si rempityangxdematlamathidup.. -.-; aku pon slow gerak balik ke rumah ikot jalan paling selamat di dunia, sambil membace doa naik kenderaan. (hihi).. haiihh whataday!

and now i'm a bit worry.. mcm mane bapak aku boleh bawak moto yg dah rongak mcm tuh?? dah lah brek belakag langsong xde.. cume semata mata begantung pada brek depan?? isskk..

maka gitulah citenye.. hari2 ku akan berulang ulang ulang dan ulang dr perenggan 2 hingga perenggan ke 4.. -.-; harap2 tiada lagi perenggan ke 5.

kesian. oh no. sekian.

No comments:

Post a Comment