Thursday, May 13, 2010

Singgit

penah makan karipap tak? hahahahah ye la bile tengah desperate cerite pasal karipap pon jadilah! apa yg nak cakap pasal karipap ini ialah.... basically, karipap ada 2 isi. satu isi kentang, satu isi sardin.. favorite sepanjang hayat aku ialah, kentang. sbb kentang sedap dimakan dengan tepung, bukan sardin. tepung as in the shell tu lah. alaa xkn x reti buat karipap kot.. ehem.. kat uitm ni.. bukan baru sedar, dah lama jugak lah sedar.. dulu die jual murah je 4 singgit.. tp sekarang..? mcm kene tipu je.. ahaha bungok ke apa.. die jual satu 0.30 sen. and 3 for seringgit. hahaha whutefk? 1st time beli aku boleh maafkan. ok aku amik 3 untuk seringggit.. second time beli 10 ketul aku tanye dia, 'SATU berapa?' dia kata 'satu 0.30 sen, 3 seringgit'.. bile dah amik sepuluh tu, nak tau die kire mcm mana???? hahahaha kira lah 3 = rm 1, therefore 9 = rm 3, plus 1 = rm 0.30, then semua harga equal to rm3.30... siap pakai kalkulator lagi.. hahaha aku halal jelah since dia pakai kalkulator aku bayar je.. sepatutnya, rm3.00 dah cukup memadai.. pastu untuk seterusnya, aku beli 4, tibe2 betul dah dia kira rm1.20.. ok fine. good good pandai dah kira. but still with 3 ketul satu ringgit.. dan untuk selama lamanya, aku beli 4 ketul, never 3 ketul. xnak aku kasi dia untuk rm0.10.. bayangkan 10 orang beli 3 ketul singgit, bape banyak dah dia dapat?? well, this is not the way to gain profit. this is cheating!

same goes to KFC seri iskandar!! suka hati je x sediakan 5 sen dalam kaunter dia.. ade ke patut dia tanya 'kalau xde balance 5 sen xpe ke?'.. Bllsht. aku tgk customer seblah pon mcm tu, customer depan aku pon patut ada balance 5 sen.. kalau ada seratus customer dgn unreturn balance 5 sen, brape byk dia dapat?? bukan sehari dua je xde balance 5 sen.. aku tgk berhari hari hari die xde.. recently, baru2 ni pergi kfc tu, dia dah ada balance 5 sen dah. oh. furthermore, ayam BLACK PAPER baru2 ni punya, sucks! x pedas! ada 2 choices je, Original or Black Paper. mana pergi ayam Spicy??? dia punya ayam black paper taken from ayam original pastu letak black paper sikit.. apekejadahnye pulak rasa dia. sapa punya idea lah buat mcm tu..

cakap pasal makan makan nih perut aku dah lapar.. nak makan.. tp... malas. -.-;

No comments:

Post a Comment